Speechless歌詞  X  Speechless 中文歌詞  X  英文歌詞 X  Naomi Scott  X  娜歐蜜·史考特  X  阿拉丁主題曲 X Aladdin主題曲

 

 

延伸閱讀:

【電影】2019真人版《阿拉丁Aladdin》劇情+影評

 

Naomi Scott - Speechless 默不作聲  中文歌詞 + 英文歌詞

 

Here comes a wave meant to wash me away
一波大浪向我襲捲而來

A tide that is taking me under
伴隨的潮水將我淹沒

Swallowing sand, left with nothing to say
口裡吞進沙 使我無法開口


My voice drowned out in the thunder
我的聲音掩沒在雷鳴聲中

 


But I won't cry
但我不會哭


And I won't start to crumble
也不會就此崩潰


Whenever they try
無論他們如何試著要


To shut me or cut me down
使我噤聲或擊倒我


I won't be silenced
我也不會就此沈默

You can't keep me quiet
你無法阻止我發聲

Won't tremble when you try it
無論你怎麼試圖阻撓 我也不會動搖顫抖

All I know is I won't go speechless
我只知道我不會因此什麼話都不說

Cause I'll breathe when they try to suffocate me
即使想讓我窒息 我也會大口呼吸


Don't you underestimate me
別低估我 


Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會甘願保持沈默

 


Written in stone every rule, every word
自古以來的每條規則

Centuries old and unbending
歷經千年 執拗不變

Stay in your place better seen and not heard
總要我安份守己 不要有意見


But now that story is ending
但如今 那樣的故事該結束了

 

Cause I, I cannot start to crumble
因為我不會崩潰

So come on and try
所以放馬過來吧


Try to shut me and cut me down
即使試圖讓我噤聲 打倒我


I won't be silenced
我也不會就此緘默

You can't keep me quiet
你無法阻止我發聲

Won't tremble when you try it
無論你如何阻撓 我也不會動搖顫抖

All I know is I won't go speechless (speechless)
我只知道我不會因此沈默不語



Let the storm in
就讓暴風襲擊吧

I cannot be broken
我是不會被打倒的


No, I won't live unspoken
我不會卑微過一生


Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會就這樣坐以待斃 緘默不語

 

Try to lock me in this cage
即使試圖把我鎖進牢籠裡

I won't just lay me down and die
我也不會因此放棄或倒地不起


I will take these broken wings
我會帶著殘破的雙翼


And watch me burn across the sky
炙熱燃燒 飛越蒼穹

Hear the echoes saying I ... won't be silenced
聽見那傳來的回音...我不會就此沈默

Though you wanna see me tremble when you try it
即使你不斷試著要動搖我 想看我害怕顫抖的模樣


All I know is I won't go speechless (speechless)
但我只知道我不會因此什麼都不說



Cause I'll breathe when they try to suffocate me
即使想讓我窒息 我也會大口呼吸


Don't you underestimate me
千萬別低估我 


Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會甘願什麼都不說


All I know is I won't go speechless
我只知道我不會因此而保持沈默


Speechless
閉口不語

 

延伸閱讀:

【中英歌詞】Because Of You - Kelly Clarkson (因為你 - 凱莉.克萊森)

【中英歌詞】See You Again - Wiz Khalifa (來日再見 - 維茲.卡利法) |玩命關頭7片尾曲

【電影】2019真人版《阿拉丁Aladdin》劇情+影評

 

 

 

 

arrow
arrow

    木楠 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()